یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۳:۰۰

غول‎های نفتی به بازار باز می‎گردند

باشگاه خبری فراساحل: سرمایه‎گذاران به دنبال تحولات بزرگتری در نفت هستند و همیشه علاقه‎مندی خود را به خرید و سرمایه‎گذاری در هنگام کاهش قیمت‎ها، پیش از افزایش نشان داده‎اند. مدیران مالی شکست مذاکرات فریز نفتی در دوحه را کم اهمیت در نظر گرفتند، چرا که تقاضا برای مصرف بنزین در آمریکا در حال افزایش است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، قیمت نفت WTI آمریکا در هفته بعد از نشست دوحه 8.3 درصد افزایش یافت. سرمایه‎گذاران به کاهش تولید نفت آمریکا و افزایش مصرف سوخت این کشور چشم داشتند زیرا که با شروع فصل تابستان پیک مصرف بنزین آمریکا آغاز می‎شود. مصرف بنزین آمریکا در ماه مارس 2016 به روزانه 9.25 میلیون بشکه رسید که بالاترین نرخ ثبت شده آن در ماه مارس است.


اسکات رابرتز، مدیر Invesco Advisers، گفت: "نمی‎توان پیش از شروع تابستان با کمبود عرضه روبه‌رو شد زیرا در طول این فصل تقاضا افزایش خواهد یافت این در حالی است که پالایشگاه‎ها به بازار باز می‎گردند و این موجب افزایش تقاضا برای نفت خام می‎شود." قیمت نفت در بازارهای جهانی روز بعد از نشست بی‌نتیجه دوحه 6.8 درصد کاهش یافت. اما در نهایت به دنبال اعتصاب کارکنان نفت کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک)، قیمت نفت دوباره بالاتر رفت و در نهایت آن روز 1.4 درصد کاهش یافت.


تین اوانس، تحلیلگر مسائل انرژی در موسسه Citi Futures Perspective آمریکا، گفت: "سرمایه‎گذاران به دنبال تحولات بزرگتری در نفت هستند و همیشه علاقه‌مندی خود را به خرید و سرمایه‎گذاری در هنگام کاهش قیمت‎ها، پیش از افزایش نشان داده‎اند. واکنش بازار به شکست فریز نفتی ظرف چند ساعت پایان یافت." بر اساس داده‌های دولت آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه آوریل امسال به کمترین میزان خود از ماه اکتبر 2014 تاکنون رسیده است. این در حالیست که تقاضای خرید نفت پالایشگاه‌های آمریکایی 600 هزار بشکه از ماه فوریه تا کنون افزایش داشته است.



  کد خبر : 1554
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :